piątek, 11 października 2013

"Po prostu ubierz się i wyprowadź siebie na spacer"

"Po prostu ubierz się i wyprowadź siebie na spacer"
To cytat z "Planety dobrych myśli" Pawlikowskiej.

Spójrzcie na to zdanie. Proste, prawda? Banał! 
To dlaczego tak trudno nam to przychodzi?

Szczególnie teraz zaczyna się okres kiedy szukamy wymówek, bo pogoda nie taka, bo ciemno już...
Szczególnie teraz, gdy wieczorny spacer przegrywa z ciepłym, miękkim kocykiem i kubkiem gorącej herbaty...

Zobaczcie co pisze Autorka:

Przeczytałam to i pomyślałam:
Tak, dziś zaraz po obiedzie spacer.
 Co było dalej?
Oczywiście zaraz usłyszałam w swojej głowie: nie możesz iść po obiedzie na spacer, bo ... i tutaj mnóstwo naprawdę dobrych argumentów.

Stop! Dzisiaj po obiedzie idę na spacer.
Dopóki nie wrócę, nie interesuje mnie nic więcej.

Czy to nie dziwne? I przerażające?
Mamy na głowie tyle różnych rzeczy, że trzeba zastanawiać się nad zwykłym spacerem?

Spacer się odbył.
Następnego dnia, a właściwie wieczoru, bo było już po zmroku - również.

I nie zamierzam z tego rezygnować.
Zbyt dobrze się później czuję!

Niby banał...

*****
 Dzisiaj piątek,
jeśli oczyma wyobraźni widzisz siebie np. na kanapie z książką i myślisz o błogim "świętym spokoju" po całym tygodniu, 
najpierw wyjdź na spacer, później poczytaj.
Będzie Ci bosko!

udanego piątku!
udanych spacerów!
aneta :)


5 komentarzy:

  1. To prawda, wczoraj złapałam gumę w samochodzie i poszłam do autobusu, który ma petle w sąsiedniej miejscowości. Do pracy dotarłam godzine później, ale mój półgodzinny spacer był niezastąpiony!
    Pozdrawiam,
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wczoraj, mimo wielu "ale" wybrałam się ok. 16 na spacer do parku. Było przepięknie, słonecznie i ciepło. Wzięłam aparat, aby zrobić zdjęcia, ale okazało się, że... nie było w nim karty pamięci. Przez chwilę pomyślałam, że może lepiej wrócić się do domu, ale stwierdziłam, że skupię się na obserwacji. I spokojnie wpatrywałam się w bawiące się dzieci, kota czy grupkę dziewcząt, które wybrały się na sesję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie jestem w tym stanie, kiedy zmęczenie mówi mi zostań a pogoda za oknem mnie woła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam skuteczną motywację w postaci mojego małego B. żeby wychodzić na spacer:) i jak najbardziej popieram!
    mama silesia (wcześniej z benkowo)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niespodziewane spacery są dobre. Sama się o tym dziś przekonałam. Piękną jesień mamy na dworze.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz to dla mnie znak, że było warto :) Dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...