poniedziałek, 18 listopada 2013

DIY: choinka z wikliny papierowej - krok po kroku

Chcę Ci dziś pokazać, że w prosty sposób, przy odrobinie chęci, możesz stworzyć coś pięknego.
Myślałam, a właściwie byłam przekonana, że to coś strasznie skomplikowanego. 
Tak na prawdę wcale nie miałam ochoty się za to zabierać. 
Ale pomyślałam sobie: no daj spokój, rezygnujesz nie sprawdzając o co chodzi? Błąd!
No i spróbowałam. No i przepadłam :)

JAK TO SIĘ ROBI?

Przygotowałam instrukcję krok po kroku, ale najpierw spis rzeczy, które będą potrzebne.

ETAP 1 - PAPIEROWE RURKI
Wykonanie rureczek jest bardzo proste:
1. Kartkę A4 w dowolnym kolorze potnij wzdłuż na 4 paski. Nie muszą być idealnie równe.
2. Do jednego z pasków przyłóż pod skosem drewniany patyczek szaszłykowy.
3. Papier ściśle nawijaj na patyczek tak, aby powstała jak najdłuższa i najcieńsza rurka. Co chwilę będziesz musiała wysuwać patyczek, żeby przedłużać rurkę.
4. Końcówkę podklej. Do wszelkiego rodzaju prac manualnych używam kleju Magic z precyzyjną końcówką.
5. Nie zapomnij wysunąć patyczka. Gotowe.
Takich rurek potrzebujesz sporo.
Ja "kręcę" podczas spotkań herbacianych z sąsiadką, inni w trakcie oglądania ulubionego serialu ;)

Rurki gotowe, pora na:
ETAP 2 - WYPLATANIE CHOINKI

Wygląda na skomplikowany? Nic z tego. To proste :)
1. Ułóż 4 rurki wokół stożka wg wzoru. Podklej końcówki klejem na gorąco.
2. Dołóż 1 dodatkową rurkę jak na zdjęciu 3. Przyklej.
3. Przytrzymaj początek dołożonej rurki palcem i zegnij ją w prawo tak, aby przykryła rurkę po prawej stronie.
4. Przykrytą rurkę przełóż w prawo na kolejną rurkę. W ten sposób postępuj non stop. Proste?
5. Po kilku przełożeniach rurki będą zbyt krótkie aby przekładać je dalej. Należy wtedy do używanej rurki "dokręcić" nową rurkę.
Pamiętaj, by co jakiś czas poluzować trochę styropianową podstawę, by nie utknęła w środku.
Jak już dojdziesz do wierzchołka choinki, sklej na gorąco wystające części rurek.
Przyklej ozdobę, by zasłonić miejsce klejenia. Choinkę możesz dowolnie udekorować przyklejając do niej co tylko zechcesz.

Jeśli wydaje Ci się, że instrukcja krok po kroku to za mało - w sieci dostępne są instruktaże filmowe.

Przypominam też o kusudamie :) TUTAJ znajdziesz instrukcję jak wykonać kolejne cudo z papieru.
Powodzenia!
*****
Tak, zabrałam się już za dekoracje świąteczne. Na przekór marudzącym, że to zbyt wcześnie. Chcę zdążyć na czas, nie spiesząc się przy tym. Ma być przyjemnie :)
Postanowiłam stworzyć wiele takich choinek, by obdarować nimi bliskich. Myślisz, że to dobry pomysł na upominek świąteczny? 

14 komentarzy:

  1. ślicznie to wygląda :) na jednym ze zdjęć jest zrobiony wieniec taką metodą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w środku wieńca umieściłam świecę. Bardzo fajnie to wygląda.

      Usuń
  2. Podoba mi się!
    pewnie fajne są też kolorowe!
    Super inspiracja!
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, kolory mogą być przeróżne, kwestia gustu. Ja nadal wierna jestem bieli i szarościom :) Marzy mi się taka wielka biała wiklinowa choina :)

      Usuń
  3. jestem pod wrazeniem twojego talentu.piekna praca :)
    zapraszam tez do siebie www.stopmymoments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest przepiękna! Żałuję, że sopiero teraz zauważyłam ten post, bo też bym sobie taką zrobiła!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Pani instrukcji wreszcie załapałam o co chodzi w tym splocie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A na zdjęciu w tle widzę choineczkę z drobniejszym splotem i bardzo mnie ona intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super sprawa do świąt daleko ale ja się zacznę uczyć

    OdpowiedzUsuń

Komentarz to dla mnie znak, że było warto :) Dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...