piątek, 1 maja 2015

Mój pomysł na... zielnik na balkonie :)

Świeżych ziół nigdy dosyć! Zawsze mam jakieś na kuchennym parapecie, ale... mamy maj, spokojnie można zaszaleć już z sadzeniem roślin na zewnątrz. Jeśli macie do dyspozycji balkon - świetnie! Sadzonki można umieścić w tradycyjnych donicach, albo - żeby nie tracić miejsca - wykorzystać takie oto plastikowe pojemniki nakładane na poręcz.


Jak widzicie - połączyłam zioła z kwiatami. Na razie są to stokrotki, ale niebawem zastąpią je piękne jaśminy, które utworzą naturalną osłonę poręczy balkonowych. Ok, wróćmy do tematu ;) Zioła najlepiej kupować na giełdzie kwiatowej - gwarancja dobrego wzrostu jest wtedy baaardzo duża. Podobnie, tylko trochę drożej, jest na targowiskach. Market to ostatnie miejsce, w którym kupuję zioła, ale wiadomo - czasami jedyne dostępne w danej chwili. Dobrze wtedy pamiętać, że im szersza/większa doniczka - tym lepiej rozwinięty system korzeniowy. Po przesadzeniu do pojemników należy je oczywiście od razu podlać. Ogólnie rośliny balkonowe najlepiej nawadniać rano, wtedy w ciągu dnia dobrze poradzą sobie z majowym słońcem, którego mam nadzieję będzie pod dostatkiem. 


Pojemniki, które zastosowałam w tych nasadzeniach, występują w różnych rozmiarach i kolorach. Posiadają elementy mocujące, dlatego pasują również na cieńsze poręcze. Dostępne są w kilku różnych marketach, nie powinno być problemu z dostępnością. Nie zapomnijcie o otworach odpływowych dla wody. Są konieczne i trzeba wykonać je samodzielnie. Bardzo polecam takie rozwiązanie, póki co nie znalazłam lepszego :) 
PS. To nie jest post sponsorowany heh ;) A szkoda, mam jeszcze wolne miejsce ;)

Pozdrawiam, 
Aneta

2 komentarze:

  1. W swoim mieszkaniu mieszkam już 8 wiosnę i dopiero teraz zdecydowałam się na balkonowy ogród. Wcześniej zawsze wydawało mi się tam zbyt zimno, bo wietrznie. Jednak w tym roku dam sobie szansę i zajmę się balkonem. Już otuliłam go matą z patyków, kupiłam krzesełka, skrzynki i nasiona. Jeszcze tylko ziemia i po powrocie z krótkiego urlopu siejemy! Na raie: lawenda, bazylia, oregano i koperek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko jeszcze ten balkon trzeba mieć :P

    OdpowiedzUsuń

Komentarz to dla mnie znak, że było warto :) Dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...